Varig design/Everlasting design

20/60-talles designere inspirerer meg. Hvordan de klarte å treffe den ene tonen innen form som ville resultere i et produkt som fortsatt er topp moderne den dag i dag, flere tiår etter.

Jeg mener at en designer bør ha evnen til å se hvilken rettning design føres inn i. Minimalistisk, organisk, utradisjonelt. Etter min mening var 20/60-talls designerene  uhyre dyktige i sin samtid innen design, og bør derfor studeres nøyere i sin tankegang om hvordan å komme fram til sitt endelige produkt som skal tåle «the test of time», og fortsatt være aktuell flere tiår senere.  Hvis jeg oppnår å lage et slikt produkt så vet jeg at jeg har lykkes i denne bransjen hvor hvert produkt i dag har få sjanser til å forbli det verdsatte produktet det var i sin samtid.

 

20’s/60’s designers inspires me. How did they manage to pull that one string within form that would result in a product which  still is modern today, decades after.

I think that a designer should have the ability to foresee in what direction design is directed towards. My perspective is that 20’s/60’s  designer were immensely clever in their contemporary field, and that is why we should study their way of thinking towards a product that «would last the test of time» and take notes of  this geniusity. If I ever achiev making a product like this, I know I have become successful in this business where every product has few chances of becoming a aprecitated product today.

Legg igjen en kommentar

